• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Проектна діяльність

Дослідно-експериментальна робота за темою «Виховання культури демократії старшокласників засобами телекомунікаційних проектів»

/Files/images/proektna_dyalnst/Планета.jpg Комунікаційні можливості всесвітньої мережі дають змогу налагодити спеціально організовану діяльність виховного спрямування, у якій учасники з різних регіонів міста, області, країни, різних країн світу разом співпрацюють над цікавою і важливою для всіх проблемою, обмінюючись за допомогою Інтернет не тільки результатами своєї діяльності, а й методами дослідження, обговорюючи проміжні результати, спілкуючись з опонентами й однодумцями. У рамках телекомунікаційних проектів здійснюється організація різноманітних видів діяльності як умова самореалізації кожного учня: соціально-комунікативної, суспільно корисної, ігрової, фізично-оздоровчої, навчально-пізнавальної, науково-дослідницької, художньо-естетичної, туристсько-краєзнавчої, науково-технічної, декоративно-прикладної, еколого-натуралістичної.

Виховний потенціал телекомунікаційних проектів полягає в організації продуктивного спілкування як умови соціального розвитку учнів, формування позитивної “Я-концепції”, почуття корисності для суспільства в цілому та окремих людей; розвитку соціальної активності; сприянні соціалізації вихованців, виробленню в них особистого погляду на суспільні події, усвідомленню значення співпраці і співтворчості.

Компонентами інформаційно-комунікаційного виховного простору для виховання культури демократії старшокласників, створеного у ході даного етапу експерименту, стали також:

- ініційовані старшокласниками колегіуму Інтернет-проекти: «Молодь і вибори – перспектива», «Громадянська взаємодія у віртуальній мережі», «Ми - різні, ми – рівні», розміщені на електронній шкільній площадці ВЕБ-порталу національного проекту «Відкритий світ» (http://20700sch3.co.ua) та підтримані 17 школами України;

/Files/images/proektna_dyalnst/Польща.jpg

- українсько-польський проект «Пізнаємо, щоб співпрацювати. В українських школах - про сучасну Польщу», спрямований на ознайомлення учнів та вчителів України з демократичними перетвореннями, що відбулися в Польщі з 1991 року. У рамках проекту відбулися також зустрічі представників українських шкіл із польськими партнерами – школами в Новогарді, Тшебятові, Колобжегу та Щецині. Під час тематичних зустрічей мали можливість поспілкуватись із мером міста Щецина Базилі Бараном, депутатом міської ради Аркадіушом Літвінські, директором Поморської бібліотеки Луцяном Бомболевські, депутатом Сейму Мечиславом Устасяком, представником відділу Публічної Просвіти Інституту Національної Пам'яті Марціном Стефаником, працівником музею міста Щецина Агнешкою Кухцінською-Курч, які познайомили з особливостями участі громадян в управлінні державою на різних рівнях;

/Files/images/proektna_dyalnst/Телеміст.JPG

- телеміст «Навчаємось будувати демократію в Україні» між Смілянським навчально-виховним комплексом «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 - колегіум» та Шполянським навчально-виховним комплексом «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей», під час якого відбувся обмін думками щодо важливості виховання демократичної політичної культури для реальної участі громадян в управлінському процесі та контролі за діяльністю органів державної влади. Старшокласники поділились враженнями щодо вивчення спецкурсу «Вчимося демократії», який сприяє поглибленню знань та практичних навичок учнів з демократичної політичної культури, та участі у телекомунікаційних проектах сайту «Вчимося демократії разом!», а також презентували ініційовані ними Інтернет-проекти. З обох сторін були представлені дослідницькі роботи учнів в рамках експериментальної роботи, які брали участь у конкурсі – захисті МАН і здобули перемоги на міському та обласному рівнях (Лавренчук Анастасія, 10 клас, "Захист честі, гідності і ділової репутації людини в Україні та Європі: порівняльна характеристика");

- виступ на обласному семінарі з проблеми «Презентація результатів формувального етапу дослідно-експериментальної роботи з виховання культури демократизму старшокласників»;

- підпроекти «Мій ідеал громадянина-патріота», «Знаю та реалізую свої права» у рамках Інтернет-проекту «Ми – патріоти Черкащини», розміщеного на Черкаському освітянському порталі;

- спільні учнівсько-вчительсько-батьківські дослідницькі Інтернет-проекти «Традиції шкільного самоврядування в Україні», «Внесок українських письменників у розбудову демократії в Україні», «Виховання демократичних цінностей через патріотичні пісні», «Права і свободи людини і громадянина»;

- години психолога за темати: «Навчаємось взаємодії», «Я вмію говорити «Ні», «Лідер та влада» та ін.

З метою підготовки батьківської громади до виховання культури демократії старшокласників проведені консультації («Діти та їх права» - 27.09.2012), «Основні документи (друковані та Інтернет-ресурси) про права дітей» - 07.02.2013); дні відкритих дверей («Правова освіта і виховання» - 15.11.2012, «Виховуємо демократичні цінності» - 21.02.2013); читацькі конференції («Конвенція ООН про права дитини» - 13.12.2012, «Права дитини в Україні» - 14.03.2013); дискусійний клуб («Законно і незаконно. Справедливо і несправедливо» - протягом року); акція («Займи правову позицію» - 18.04.2013), організована робота батьківського Інтернет-клубу («Терези Феміди» - протягом року).

Кiлькiсть переглядiв: 799

Коментарi